Kastrationstid bokad!

Eter en lång tids uppehåll på bloggen så ska jag nu göra ett försök igen.. det får bli när det blir helt enkelt.

Ina och Jappe mår iaf bra.

Inas tassar har som bekant varit angripna av furunkulos, som har kommit och gått och som förmodligen har styrts en hel del av hormonerna i kroppen. Jag har badat henne i Malaseb schampoo några gånger i veckan och symtomen har då blivit betydligt bättre.

Jag har länge funderat på att sterilisera/kastrera Ina eftersom att hon lider så mycket efter varje löp.
Hon blir skendräktig nästan varje gång, får en jätte jobbig klåda på hela kroppen och är inte alls speciellt fin i pälsen. Nu har furunkulosen dessutom kommit och invaderat hennes tassar och det gör inte saken bättre..

Men idag ringde jag Morten på Veterinärboden i Åkerstyckebruk och fick en kastrationstid nu på måndag klockan 12, ÄNTLIGEN! :D

Förhoppnningsvis försvinner alla hennes besvär efter det här , håller tummarna för det iaf.

Den här veckan ska jag vikariera på ett dagis i Enhörna.
Jag hoppas också hinna/orka åka ner till stan eller åka förbi södertälje syd för miljöträning med Ina, måste byta träningsställe nu känner jag. Har bara tränat hemma och på klubben så nu är det dax för något annat :D

Godnatt!


Kommentarer
Postat av: Fanny

Vi håller tummarna!

2009-11-19 @ 20:09:05
URL: http://qarmacleoyoga.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0