Operation.

Idag har det gått 2 dagar sedan operationen på Inis.

Veterinär Morten Nilsen steriliserade henne strax efter klockan 12 i måndags.
Operationen gick bra men hon blödde tydligen mer än vanligt..
Han kunde inte sätta fingret på varför hon gjorde det men en teori kunde vara att Dobermann som ras kan ha tendens til att blöda mer..
Operationssåret blev pga detta lite större och han sydde därför extra många stygn för att vara säker på att hon inte skulle blöda mer.. så 5 stygn har hon nu.

När vi hämtade henne så var hon totalt borta, helt groggy!
Jag hade inte trott att hon skulle vara det med tanke på hur hon var när vi hämtade henne på strömsholm.. Där märktes det inte ens att hon hade fått lugnande. Men den här gången såg hon stjärnor. Gullis!

Under första natten så var hon ganska orolig, hon vaknade varannan- var tredje timme och pep, vred och vände sig.
Jag var kanske inte den piggaste matten när jag väl gick upp morgonen efter men det hade jag räknat med.

Natten till idag gick istället mycket bättre. Då vaknade hon bara en gång för att hon ville ut och kissa, sen ville hon in o sova igen, så jag klagar inte:D
Såret ser dessutom jätte fint ut vilket är skönt!

Däremot fick hon antagligen (såklart) en reaktion på den antiinflammatoriska sprutan i halsen. Hon har som en avokadostor svullnad på vänster sida av halsen.
Vissa hundar kan reagera såhär, och denna svullnad ska tydligen försvinna av sig själv enligt Morten. Hoppas att den gör det bara, annars måste den tömmas på kliniken.. Men faktiskt så tycker jag att den har krymp sedan igår så hoppas, hoppas.


Kommentarer
Postat av: Erika

Krya på dig lilla Ina! Det kommer att bli jättebra alltihop, tror jag. Har en kastrerad tik här hemma och är jättenöjd med det. Kram.

2009-11-27 @ 20:43:24
Postat av: Madde

Nu hoppas vi att lilla Ina snabbt är på benen igen :-))Tror att det blir toppen !!



/Kram

2009-11-28 @ 08:19:42
URL: http://www.dobvoyage.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0