Lördag.

Igår när jag vaknade och skulle göra rent Inas operationssår såg jag att det blivit lite infektetat.
Såret var lite kladdigt + att huden runt såret kändes stenhård.

Med tanke på att Veterinärboden stänger tidigt på fredagar och dessutom inte har helgöppet så bestämde jag mig för att ringa dit för rådfrågning..
OM det nu skulle vara så att antibiotika skulle behöva sättas in så ville jag helst få reda på det innan helgen, så att man isf skulle slippa ett akut besök på någon annan klinik... 

Men som den superklinik som veterinärboden är med all dess underbara personal så fick jag komma dit och visa upp Inis utan bokad tid.
De ansåg inte att såret var så pass infekterat att antibiotika behövde sättas in, däremot hade hon reagerat på dem "innanför sydda stygnen" men det var inget att bry sig om.. Så länge hon inte hade feber och såret såg bra ut så var det ingen fara :) TUR!

Idag tappade Ina ett stygn, det fastnade i hennes t-shirt och jag såg det inte förens på morgonen (antagligen hände det på natten). Sårglipan blev rätt stor men man ser hur det har läkt ihop fint längre ner så det ska nog inte vara någon fara. men men, förhoppningsvis är det snart färdigläkt, på torsdag ska vi iaf ta stygnen och Jappe ska få sin katrofen spruta.

Imorgon blir det jobb på Djurmagazinet.
Det är "Kattens helg" och därför antagligen extra mycket folk, ska bli en spännande dag:D



Såret dag 2.



Ina i sin fina t-shirt.



Kommentarer
Postat av: hanna



söta Inis!!

2009-11-29 @ 00:05:55
URL: http://hannaochester.blogg.se/
Postat av: hanna



att det blir fortsättning :P ringer dig när jag får veta när så måste du träffa den lilla ;)

2009-11-29 @ 00:27:33
Postat av: hanna

det blir en dvärgpincher tik ;)

2009-12-01 @ 21:53:46
Postat av: Fanny

Va smart att ha T-shirt! Jag hatar när de har tratt, lite smått panikslagna blir ju endel hundar också av den. Hoppas allt läker extra fort. Krama Ina från oss!

2009-12-02 @ 07:31:12
URL: http://qarmacleoyoga.blogg.se/
Postat av: Kina

Så himla söt är hon Inis!Hoppas hon läker bra och fort.

Kram från mig BirrBorr o Dutten

2009-12-04 @ 17:50:10
URL: http://funtasticdobermanns.se
Postat av: Karin

Fyyy vad söt hon e i t-shirt <3

2009-12-06 @ 22:41:41
URL: http://karinofalcon.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0