Snart är våren här!

Idag var det  +4,8 grader på morgonpromenaden, HELT UNDERBART!
Äntligen känns det som om våren är på väg!

Jag ställde ut en biabädd på altanen när vi kom hem och där låg den svarta lilla pärlan och solade sig i över en timme, gullisen.
Själv har jag passat på att tvätta och städa hela dagen, måste passa på när man ändå är ledig... tyvärr :P

Imorgon blir det skärholmen för lite shopping! Har inte varit där sedan innan vintern så det ska bli ett nöje.

Uppdateringarna på bloggen har heller inte varit dem bästa.

Allt är iaf bra.. Inas klåda har blivit lite bättre men framåt våren ska vi boka en tid på Veterinärboden för en riktig blodprovsgenomgång. Kolla levervärden,njure, socker .. aa you name it! ;)

Någonting måste klådan bero på, och därför vill vi utesluta att det "kanske" skulle kunna vara någonting invärtes. Ina har gått på Eukanubas Allergi/hud foder (Dermatosis) men jag tycker kanske inte att det har hjälpt som det borde. Jag blir snurrig på alla foder hit och dit, vet inte vad jag ska sätta henne på?
Det ända jag vet är att jag vill hitta ett foder som hon funkar på och som inte gör att hon tappar alla hårstrån på kroppen?!

Just nu verkar hon inte vara speciellt påverkad av klådan och det är det vikigaste!!
Förhoppningsvis ger det med sig med tiden, annars är det antagligen ett pricktest som väntar, men det tar vi då.

Godnatt!











För att bryta av vinterbilderna så blir det två bilder på Ina från i sommras:




Kommentarer
Postat av: Madde

Hej Therese Vilka fina bilder på Ina o Jappe :-) Har du provat att bara använda färskfoder ? Jag vet många som blivit mycket bättre på det !

Kastrerade tikar har en tendens att få dålig päls...Kanske att det är en combo av dåligpäls, torrt o kallt samt hormon omställning..!?

Ge inte massa tillskott såsom fiskolja etc....Det kan dom bli jätte dåliga av.



Snart dax för vårträning på Södertälje BK !! Nu längtar man till våren och att kunna träna ute....



Kram

2010-03-10 @ 07:49:22
URL: http://www.dobvoyage.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0