SÖK, och ännu mera träning!

I Lördags var jag och Ina med på en sökdag (kennellträff).
Instruktör för dagen var Madde Daleo!
Först lämnade jag Ina hemma pga att jag kände att jag inte ville släppa henne lös (vilket man behöver göra vid SÖK) men samtidigt så hade hon börjat få vara lös korta stunder och fått klartecken från veterinären så jag åkte hem och hämtade henne.
Det var ju heller inte tal om 1 km som hon skulle springa under söket, utan ett tjugotal meter nånting. Så vi deltog!

Det var jätte nyttigt för Ina, hon fick smaka köttbullar av olika figuranter, busa och kampa ..Man såg verkligen hur hon mycket hon växte! :D

Det var kul att äntligen få en inblick i vad  "SÖK" egentligen är, det är absolut en hundsport som jag skulle kunna tänka mig att hålla på med i framtiden!

Tack Madde Daleo och uppfödare Madde Dahlgren för en intressant och lärorik dag!

Just nu försöker vi träna så mycket som möjligt inför tävlingen i helgen.
Hela den här veckan kommer att bestå utav träning..

Jag och min käre vän Liselott (som ska tävla samtidigt) träffas varje morgon på Södertälje BK, gör en platsliggning, tränar igenom momenten och diskuterar tips och ideer sinsemellan.
Ina känns dessutom mycket säkrare på momenten nu!

Apporteringen börjar falla på plats, ställandet går bättre och bättre för varje gång och Inkallningen har blivit lugnare (förut var det fullt ös, medvetslös) dvs slarv vid ingångarna och att problemet var att hon stötte i mig rätt rejält
Men som sagt , det har vi filat på och det börjar se mycket bättre ut! :)
Jag börjar känna mig redo inför helgen nu faktiskt! 

Det är nu man ser att regelbunden träning ger resultat, jag har dessutom börjat föra träningsdagbok efter varje träningspass.
Utefter dagens träningspass så lägger jag upp ett mål för nästkommande träningstillfälle..
Både bra och nyttigt, då man lär sig att planera och samtidigt får en mer strukturerad tränining!


Kommentarer
Postat av: Fanny

Tja!

Vist va det kul med sök! Nästa gång kanske Ina kan vara med på riktigt och få vara lös!!! Lycka till på tävlinngen! Kramar från Yoga och mig!

2008-11-21 @ 16:48:13
URL: http://qarmacleoyoga.blogg.se/
Postat av: Liselott

Hej lilla Therese



Jag kan förstå om du är nervös för morgondagen, men om du inte vet det så kommer det att gå JÄTTEBRA! Du och Ina har blivit mycket duktigare den här veckan.



Vi syns imorrn



//Liselott

2008-11-22 @ 20:27:44
URL: http://www.freewebs.com/winonasdiva
Postat av: Fanny

GRATTIS till förstapriset!!! Bra jobbat! Inte helt lätt med tanke på hur lite tid ni haft att träna. Grattis igen och hoppas vi ses snart!

2008-11-25 @ 10:54:02
URL: http://qarmacleoyoga.blogg.se/
Postat av: Maja & Selma

Grattis till ert förstapris!!! Bra start på en lång o lovande karriär!



Syns förhoppningsvis på nästa sökträff!



2008-11-25 @ 17:09:07
URL: http://www.selma.cybersite.se
Postat av: Jeanette

GRATTIS GRATTIS till ert första 1:pris :D

2008-11-26 @ 13:44:03
Postat av: Maja & Selma igen...

Tjao! Ja just det, Selmas overall är från Hurtta. Den är GRYM GRYM GRYM! Selma älskar den eftersom den håller henne varm i nästan alla väder. Den är dessutom lätt att röra sig i och har inte för långa ben.



Borde börja jobba för Hurtta, sådan reklam som jag gör... Ha ha ha.

2008-11-27 @ 01:15:27
URL: http://www.selma.cybersite.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0