Rehab igen!

Uppdatering....

Tiden går för fort..

Den 30 oktober var jag och Ina på strömsholm för att träffa Stefan på rehab igen, mormor var med som resesällskap :) (Tack mormor)
Efter en stunds väntan , fick vi komma in..
Precis som alla tidigare besök så var Stefan nöjd med resultatet på läkningen av benet.
Han klämde och kände på benet och allt kändes kanonbra!:)

Vi har bara gått 10 - 20 min promenader / 4-6 gånger per dag än så länge men han tyckte att det var alldeles för lite med tanke på hur bra hon gick på benet.
Stefan undrade om jag gillade att springa..?
joo då ville han nämligen att jag skulle utöka promenaderna med att varannan dag springa 1½ km  , varannan dag gå en promenad på 30 min.

Och har vi nu tränat sedan den dagen... vilket har fungerat jätte bra..
När vi under andra dagen skulle prova¨på att springa tillsammans ,  så började hon stuttsa omkring precis som om tänkte "Äntligen lite action, nu leker vi matte" ..
vilket kanske inte var så jätte poppis eftersom att meningen var att hon skulle ligga på lite i selet (som när man visar en schäfer på utställning) med ett jämnt trav..
Men efter en och annan korrigering och beröm vid minsta lilla framförgående så började hjärnkontoret på henne att fungera och hon började trava på framför mig!
Hon förstod vad jag ville att hon skulle göra och nu var det ju rikigt roligt tyckte Ina!:)

Så nu kämpar vi på, den 15 oktober ska vi träffa Peder för ett sista återbesök.. förhoppningsvis blir hon friskförklarad då.

Vi valde att även boka ett sista återbesök den 30 oktober till stefan..
Egentligen behövde hon inte komma tillbaka till honom , men Stefan var intressarad av att se slutresultatet av all träning , så han sa att OM jag ville så såg han henne gärna en sista gång till, vilket jag bara tyckte kändes seriöst från hans sida.

pdatera igen då kanske..?

Vill även passa på att gratta Liselott med Winonas Diva som utförde ett Godkänt BH prov på södertälje BK i söndags, och även Inas uppfödare Madde som med sin dobermann tik Dobvoyage Anjuska (Åska) klarade BSLII , Grattis!

Kommentarer
Postat av: Madde

Heeej Ina o Theres :-)) Härligt att höra att ni är på G och att det hela tiden går frammåt :-)

Då får du också springa nu då hi hi... Jag har tänkt att springa under hösten också, tanter som mig måste hålla igång om dom ska orka med galna dobbisar ha ha

Kramar Madde & Co

2008-10-07 @ 07:28:57
URL: http://www.dobvoyage.se
Postat av: Liselott & Diva

Hej du



Vad roligt att du grattar mig på din blogg, tack så mycket.

Härligt att det funkar att springa med Iniz.. Skulle nog vilja se det :)



Vi hörs



//Liselott

2008-10-07 @ 08:44:54
URL: http://www.freewebs.com/winonasdiva
Postat av: Kina

Hej Tessan o syster Ina !

Vad kul att du har en blogg,det visste inte jag.

Härligt att rehaben går så bra ,hon är så fiiin på bilderna!

Kramar Kina ,CurreDutt och Birris

2008-10-07 @ 10:46:23
Postat av: Caroline

Hej!



Hittade hit via Dobvoyage GB. Trist att din hund har varit skadad, men desto roligare att läkningsprocessen har gått så himla bra:)



Kikar in fler gånger och läser hur det går för er:)

2008-10-14 @ 18:28:38
URL: http://www.freewebs.com/carrolundmark

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0