~Solsken~

Gårdagen började med en riktig långpromenad med Therese och Alexandra!
Ina, Jasper, Luxor och Roffe fick självklart också följa med. En skön runda med jätte härligt väder, morgonen kunde inte ha börjat bättre. =) Tyvärr glömde jag kameran..

Efter promenaden åkte jag och Alex hem till mig och gjorde lunch, Halloumiost med roccula sallad.. MMM! Därefter dammsög jag och torkade golven, och sedan fanns det bara en plats för mig..., och Ina ...SOLSTOLEN!
Ina ääälskar verkligen solen, direkt när man kommer hem från en promenad så springer hon till altansdörren och vill ut och lägga sig i solen... Gullis!

Jag tillbringade nog närmare 3-4 timmar där, sedan var det dax att hoppa in i duschen.
Liselott fyllde år i Söndags men eftersom att jag hade haft jouren på jobbet från lördag-söndag så fanns inte riktigt orken till att gå på kalas den dagen, därför valde vi (Therese och jag)att komma igårkväll iställlet!

Innan Liselott svängde vi förbi stallet för att prova en nya sadel på Måne som THerese hade införskaffat samma dag. Tyvärr passade den inte så Therese får kolla vidare efter en annan sadel någon annanstans.

Väl hos Liselott så började vi med fikat.
Därefter kollade vi på dokumentären på svt om den Kaukasiska Ovtjarkan på Uppdrag granskning.
Det är konstigt hur tv kan vinkla saker och ting egentligen, visst är ovtjarkan en tuff ras men det sas nästan ingenting possetivt om rasen i programmet.. Bara om hur farlig den var osv...
Jag är ingen ovtjarka älskare men jag tycker inte att dem var rättvisa mot den heller... den är avlad till att vakta boskap i Ryssland och ingenting annat. ..Absolut inte att ha som en sällskapshund det är där felet ligger...

Tyvärr leder ju en sån här domumentär antigen till att folk hatar den och tycker att den bör utrotas, eller så finns det den andra kategorin med människor som tycker att den är en statussymbol "en cool och falig hund" som är tufft att äga? (dvs fels sorts människor har fel sorts hund)

Har ni sett dokumentären? Skriv gärna en kommentar om vad ni tyckte?

Kvällen fortsatte iaf med att vi kolla en snabbis på "Färjan2" för att en kompis kompis var med.. Sedan var det invigningsdags för mig och Therese på Liselotts Wee Fiit!

Guud så kul det var, jag skratta så jag tårana sprutade!
step-up, hula hoop och balansövningar, ja en hel del fanns det att välja på! Och man kan ju undra vad grannarna tänkte när man stod däd på stället och rockade rockring MEN utan ring.. haha
Tiden rann iväg och vi var inte hemma förens vid 23.30. Men roligt var det! 


Nu måste jag börja göra mig iordning, börjar jobba kl 13.00 så nu börjar det bli brådis!


Kommentarer
Postat av: therese

tack själv! du är ju iaf fit for fight, jag däremot blev klassad som 57 åring hahaha! skitkul spel, sånt borde man ha här hemma :D

2009-04-07 @ 14:25:50
URL: http://thereselarsson.webblogg.se/
Postat av: Sara

Sv Therese: Haha ja hit har man hittat också, inte alltför intressant blogg för min del men skönt att skriva av sig lite ;)

Nej fan vi säger jämt att vi ska ses men det blir aldrig av :( Jag är mitt upp i en flytt, jag och Kalle har fått en lägenhet i grusåsen, du kanske kan komma över dit nån kväll kan vi snacka massa och dricka lite vin kanske? ;) Skulle vara as mysigt!

Hur är det med dig då?

Pusss

2009-04-08 @ 08:00:23
URL: http://johansson88sara.blogg.se/
Postat av: Sara

Förstod efter att ha läst din blogg lite vem Ina var ;)

2009-04-08 @ 08:27:46
URL: http://johansson88sara.blogg.se/
Postat av: Sara

Sv: Haha ja jag förstod det sen :P



Känner också att det är skönt att bara få skriva av sig, speciellt när man dampar på något (som lägenheten haha).

Jaa vekrligen, det skulle vara klart till helgen, as skönt tyckte vi för då har man 4 dagar på sig att komma iordning men nu segar dom som idioter.. Så får se hur långt dom kommit, kanske flyttar in ändå för mitt och kalles rum hemma ser förjävligt ut och vi får ju flytta in eftersom vi betalat hyra vi har bara inte gjort det för att förenkla det för målaren. Men nu är ja lite putt på dom så varför ska vi då vara snälla :P haha. Men så fort jag fått ordning och tapeterna är på plats får folk komma och kolla. :D Då blir det vin på balkongen :D



Vad händer i helgen då?

Puss

2009-04-08 @ 14:21:30
URL: http://johansson88sara.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0