Spårträning

Nu är spårträningen äntligen i gång!

Förra veckan fick Ina ett spår på ca 75m med en svag vinkel på slutet.
Hon spårade på med lagom högt tempo (för att vara henne) och tog dem 2 godisdepåerna + slutet! Rikigt duktig!

Jag var förvånad över hur koncentread och fokuserad hon var i sitt spårarbete, det var ju trots allt hennes första spår för säsongen och hennes 3:e i livet, så några större krav hade jag inte. 

Dessutom var hon helt tillsig av glädje och skulle ha kunnat gå hur många spår som helst den dagen. 
Känns kul när det går så bra och när hon tycker att det är så roligt! Det gör att man själv blir peppat och vill lägga spår hela tiden =)

Både idag och i förrgår spårade vi på äng.
Ina var inte bara LITE taggad när jag skulle ta ut henne ur bilen, "Tjoohoo äntligen, nu kör vi!!" tycktes hon vilja ropa.
Spåret som hon fick i förrgår gick väll si och så. Det blåste en del och hon flackade omkring men höll sig nogelunda till spårkärnan. Hon kämpade på och hittade sina godisdepåer och slutet!

Dagens spår var längre, ca 90 m med 2 "avrundade" vinklar. Jag hade lagt ganska många och täta godisdepåer med en cesarblötmat som slut.
Hon var duktig och tog sig runt till slutet,  men var ganska slarvig.
Dessutom märkte jag att depåerna störde henne lite. Nästa gång ska jag lägga få högar med godis och istället förlita mig på att hon KAN ta spåret utan en massa "onödiga" godishögar. Det räcker nog med några enstaka högar och ett JÄTTE roligt slut! 
Tack Arja för jätte gott fikabröd!! Mums!

Efter spåret åkte vi till klubben och körde lite lydnad. 
Kände mig lite stressad eftersom att jag skulle till tandläkaren senare men en stunds träning hann vi med...
Har lagt stor vikt vid att få upp motivationen under Linförigheten, det börjar ge med sig! Hon är helt underbar att träna med, lär sig superfort och vill hela tiden vara till lags! Gullis!
 
Imorgon ska jag försöka plugga lite, ut till klubben och träna och eventuellet hinna med att springa en runda på eftermiddagen.


Kommentarer
Postat av: Maja & Super-Selma

Tack för grattiset!



Jag förstår att spåret går bra, om Ina har fått Inez gener så kommer hon nog kunna bli helt fenomenal på att spåra! Underbart roligt är det ju dessutom att träna spår! Jag tror ni kommer komma starkt här nu när Ina är tillbaka på banan. Det är bara för oss andra Dobvoyageare att hålla i hatten!:-)



Hoppas vi syns snart!

2009-05-10 @ 19:45:26
URL: http://www.selma.cybersite.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0