MH:t!

I söndags gjorde Ina äntligen sitt MH tillsammans med D-barnen på dobvoyagekennel.

Ina har gått igenom en hel del och innan hennes operationer så var hon ganska osäker med nya människor, ville inte kampa och leka.. Helst inte umgås med nya människor alls...
Men det är en HELT annan hund nu!
Hon kampade som en toka, hade inga speciella kvarstående rädslor för saker och 1:a på skott! Kan det bli bättre... NEJ!
Hon är mycket socialare med människor men fortfarande väldigt "mattig".
Nu tillåter hon beröring och pill på tänder och annat utan att rygga undan,kan t.o.m komma en svansviftning ibland, det fungerade inte alls förut... OM det inte var med tvång såklart.. men hur roligt är det att behöva tvinga sin hund till saker, man vill ju helst att det ska komma naturligt!
Duktig var hon iallafall min lilla gumma! <3
Ett stort TACK till Liselott för att du kom och filmade!! Du är en riktig kompis du! Tack!

(Dagen som varit....)

Vilken dag!
Hade sovjouren på jobbet i natt.
Hela situationen hade varit enklare om jag nu kunnat somna..men det var praktiskt taget omöjligt.. Hur jag än bar mig åt och hur trött jag än blev så kunde jag inte gå in i den där "sovdvalan" :(
Ungefär en gång i timmen vaknade jag till och kollade på klockan,  varje gång fick jag mer och mer panik över att jag aldrig fick sova, skulle trots allt upp klockan 5.30 så sömnen var viktig! Tillslut ringde iallafall klockan och det var bara att masa sig ut i köket, sätta på kaffe och slänga sig i duschen.

Kände mig helt snurrig, nästan bakis men det var bara att stå ut. Jag slutade 10.00 och planerade då att åka hem och sova några timmar men planerna ändrades..

Vädret var helt underbart, solen sken och det var hyffsat varmt i luften, började med att ta hundarna på en promenad och gick sedan hem och satte mig på altanen och solade en stund. En STUND råkade bli några timmar, nästan hela dagen faktiskt ! =p Men man får passa på när solen och värmen visar sig!

Senare på eftermiddagen/kvällen träffade jag Liselott på klubben.. Var meningen att vi skulle träna ett tag men jag kände mig inte alls motiverad. Körde ett linförighetspass och någon inkallning men sen bröt jag.. Jag ville inte att min dåliga och trötta energi skulle gå ut över Ina.. vi åkte istället hem och tog en skogspromenad för att rensa hjärnan en stund, det var riktigt roligt tyckte Inis!


Nu ska jag äntligen gå och lägga mig! Godnatt!


Kommentarer
Postat av: Kina Curre o Birris

Grattis till ett fin fint MH!

Ni är så duktiga du och fina Ina.

Hoppas vi ses snart

KRAM KRAM

2009-04-03 @ 15:09:40
Postat av: jappe fan

jag vill se mer av jappe också!!!

2009-04-05 @ 17:37:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0