Knölar hit och knölar dit..

Veckan har rullat på, likaså helgen.
 
Inas sår börjar se färdigläkt ut och imorgon ska hon få springa lös en stund, förhopppningsvis träna en hel del också med tanke på att jag är helledig den här veckan.
Mycket efterlängtat om man frågar Ina själv! ;)

Var på Veterinärboden idag för att visa upp en knöl som Inis har på halsen.

Den sitter ungefär på samma ställe som knölen som hon hade efter operationen men skillnaden är att den här är hårdare. Den förra var mer vattning.

Ninas första kommentar var " Jaha, jamen nu vet jag vad det är... Det är konstigt nog alltid dobermann som drabbas".. varför visste hon däremot inte..

Hennes teori gällande Ina blev att den första knölen antagligen aldrig la sig helt, och att den nu hade blossat upp igen fast inte lika vätskefylld. Ordinationen för att bota detta blev antiinflammatioriskt i en vecka, och massage tills knölen är borta.. Svårare än så är det inte :)

Veterinärboden är förövrigt världens bästa veterinärklinik! Alla andra kliniker kan slänga sig i väggen! ;)

Haha , folk måste tro att jag letar fel och sjukdomar på Ina men så är inte fallet... Hon har helt enkelt bara haft massor med otur i sitt liv MEN nu ska det bannemig gå framåt. Inga mer sjukdommar och inga andra problem heller för den delen!!!

I helgen blir det Stora Stockholm.
Den här helgen är alltid inbokad oavsett vad.  Det är mysigt att bara gå runt och strosa omkring och kolla på massa fina hundar. Hoppas bara att jag klarar mig från alla sjukdomar som florerar här nu.. håller tummar och tår!



Jag var bara tvuuungen att lämna lite päls kvar på Jappes huvud <3
Det åkte dock av tillslut , men det var kul så länge det vara. (Tyckte inte han men ändå)

Kommentarer
Postat av: Karin

Hejjje!!! Ja, jag ska ställa Falcon=) E du där på söndagen eller? Settrarna ställs i ringen bredvid dobbisarna! Kanska ses??? Kramen!

2009-12-08 @ 12:05:05
URL: http://karinofalcon.blogg.se/
Postat av: Madde

Hoppas hon är frisk snart, härligt iaf att ni kan börja träna så smått :-))Vi syns om inte annat på mässan i helgen !



Klem klem

2009-12-09 @ 07:47:41
URL: http://www.dobvoyage.se
Postat av: Ida

Hej!

Vi mår bra. Sj?

Jag ska ställa Saga på söndag. Pirrigt.

// Ida

2009-12-10 @ 19:29:33
URL: http://www.valtersaga.se
Postat av: Fanny

Men du skukke sparat hans hår sådär det va ju asgulligt!!! Ja nu får det verkligen vara över med knas för Inas del! Du kommer på Dobvoyage träffen hoppas jag!!!

2009-12-27 @ 08:44:45
URL: http://qarmacleoyoga.blogg.se/
Postat av: hanna



hur går det med uppdatering!! :P

2010-01-01 @ 15:42:51
URL: http://hannaochester.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0