tävling och veterinär..

Mycket har hunnit hända, som vanligt..

I söndags tävlade jag och Ina LKL1 i Viksbergs ridhus igen!
Det var Inas andra tävling i livet och jag kände mig riktigt förväntansfull!

Det började kanonbra,
Platsliggningen 10 poäng!
Med 3 dobermann i startfältet och dessutom lika gamla (skiljde bara några dagar tror jag) kunde ju vad som helst hända (tex race) men alla 3 var jätte duktiga!

Tandvisningen 10 poäng!
SUPER DUPER BRA!
Ina har inte riktigt gillat det här momentet.. Speciellt inte om domaren (personen) är en man, men nu var hon inte ett dugg "obekväm" med situationen, istället satt hon och viftade på svansen och tittade på Weine med ett glatt och förväntansfullt uttryckt! Träningen har alltså gett resultat.

MEN sen hände nått...
Ina som var super taggad utanför ridhuset när vi värmde upp blev plötsligt ofokuserad och faktiskt , ganska ointresserad.. :S
Vi tragglade oss igenom programmet men på slutet vid Hoppet så kunde inte Ina hålla sig längre.. Tjuvade förbi hindret och började springa , runt , runt , runt.
Jag kunde inte göra annat än att kalla in och tacka för mig!

Det slutade på 129 poäng
Visst hade det varit roligt med ett till 1:a pris men förbättringen på Platsliggningen, tandvisningen och apporteringen vägde upp rejält! Jag är jätte stolt över henne!

Dessutom har hon inte varit sig själv den senaste veckan.
Vi var hos veterinären i torsdags för att Ina inte har slutat klia sig och för att hon varit ganska låg..
Dem gjorde ett skrapprov men hittade ingenting, teorin var istället att hon eventuellt blivit foderallergisk.. Har provat byta foder ännu en gång och nu väntar vi på ett possetivt resultat och att hon snart blir bättre!
Det konstaterades även att hon var på väg in i en skendräktighet vilket kunde förklara hennes "låga" temerament.. Stackars liten, livet är inte lätt för madame..

Resten av veckan kommer bestå av promenader, lite träning och jobb..
Helgen kommer att tillbringas hos min kärepojkvän i Nacka!
Nu ska jag sova, godnatt allihopa!


Kommentarer
Postat av: Erika

Bra kämpat!! Ni kommer igen! När jag tävlade med Vippe förra året fick han två förstapriser, ett tredjepris och ett första. Det går upp och ner! När han fick tredjepriset hade jag tagit ut honom alldeles för tidigt ur bilen, så han var helt slut av alla intryck när det väl var dags att tävla. Man lär sig alltid något nytt :D.

2009-02-25 @ 15:10:42
URL: http://voff.pronoblem.se/
Postat av: Liselott

Lilla gumman!



Jag tycker att ni var JÄTTE duktiga, bättre på att träna & tävla än att uppdatera bloggen =o)



Vi höres, måste träna mer om vi ska anmäla tiil tävling i april!!!



//Liselott

2009-02-25 @ 23:22:51
URL: http://www.freewebs.com/winonasdiva
Postat av: Fanny

Tja!

Du funderar inte på att kastrera henne? Slipper skendräktighet och löp!!! Annars då? Här e det lugnt. Byter blöjor mest hela dagarna hihihi

2009-03-03 @ 17:22:11
URL: http://qarmacleoyoga.blogg,se
Postat av: Maja & Selma

Hej! Grattis till de nya framgångarna! Det är kul när det går åt rätt håll!:-) Alltid är det något litet personligt hinder som man kommer över. Håller med Fanny, kastrera henne! Det är super! Inget depp, ingen cancer(i livmodern) och ingen livmoderinflammation!



Hoppas vi syns snart!

2009-03-11 @ 23:30:11
URL: http://www.selma.cybersite.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0