Tiden går fort!

Veckan som gått har bestått av träning, promenader, plugg, arbete och ett besök till Örebro.
Ina har dessutom hunnit med att fylla 2 år den 12 februari! Hon firade med ett smarrigt tuggben och fick en ny boll i present! Gullis!

Träningen har hållits i ett ridhus som vi hyr till och från, vilket  är ett kanonställe att träna på!
Man slipper halka omkring på en isig gräsmatta och även om ett ridhus inte är supervarmt så är det betydligt mycket varamre där inne än ute. Platsliggningen blir mycket enklare, jag slipper oroa mig för att Ina ska bli för kall osv..
Ina har aldrig rest sig upp på en platsliggning inte ens under en träning däremot fryser hon ganska snabbt... Men istället för resa sig upp så viker gullungen in frambenen och håller ut tills matte kommer tillbaka..

Däremot piper hon en hel del men det "problemet" bryr jag mig inte om just nu.. Det viktigaste är att hon ligger kvar.
Vi jobbar självklart med att pipet ska försvinna, och bättre har det blivit, men samtidigt VET jag att hon fortfarande inte är helt trygg.. Så det får ta den tid det tar..
Jag försöker att belöna ofta och mycket när jag tränar platsliggningen och gemfört med i början så har det blivit en jätte förbättring så jag är nöjd!

I Lördags var jag i Örebro med Liselott och hennes schäfertik Diva!
Det var Kennel Winonas som hade skyddsträning.
Massa olika hundar från olika kullar var där, gamla som unga, polishundar och "vanligt" arbetande skyddshundar. Det var säkert 9 minus så kallt var det, men som tur var så fick man gå in i deras hus och värma sig..
Kennel mamma Marie hade dukat upp med kaffe och fikabröd så det gick inte någon nöd på oss iaf!
Hann även med att pussa på den senaste valpkullen som då hunnit bli 5½ veckor, man ville bara stopp ner en i fickan och hoppas på att ingen såg ;)

Otroligt trevliga människor hela gänget var det!
Man behövde inte känna sig utanför för att man inte hade schäfer, alla var lika välkomna ändå! 
(Ett stort tack till Ralf och Marie för att jag fick följa med och ett jätte tack för en trevlig dag!)

Söndagen tillbringade jag i ridhuset.
Vill GRATTA min bästa vän Therese som tävlade dressyr med hästen Måne! Efter mycket träning och slit så har ni nu klarat första tävlingen ihop, fler lär det väll bli om jag känner Therese rätt ?! :P
En 2:a placering vart det och dem var kanon duktiga ! Grattis!

Till helgen blir det tävling, så resten av veckan ska bestå av lite träning och promenader.
Jag jobbar på dagis imorgon och sen måste jag hinna med att plugga Hundsjukvården , på onsdag ska jag på en royalcanin föreläsning men det berättar jag mer om när jag varit där. Veckan är ganska fullbokad med andra ord.


(Överst)Therese och Måne

Ina 8 veckor!


Kommentarer
Postat av: Fanny

Kul med uppis! Cleo blev kastreard i går. Hon är inte nöjd med livet... Yoga hälsar att vi får styra upp nått snart! Kram på er!

2009-02-17 @ 10:43:57
URL: http://qarmacleoyoga.blogg.se/
Postat av: Liselott & Diva

Hej lilla du!



Det var jätte trevligt att du följde med till Örebro. Jag tror faktiskt att alla valpar VILLE följa med oss hem! Och jag har alltid sagt att Ralf & Marie är otroligt trevliga!!

Visst var Therese & Måne fina, filmen tycktes oxå vara uppskattad!

Mera ridhus!!! Träna snart.



Vi hörs och ses snart



//Liselott

2009-02-17 @ 18:40:46
URL: http://www.freewebs.com/winonasdiva
Postat av: therese

va söt du är! jag är den som ska tacka för allt stöd...hade ju största hejaklacken utav allihop på tävlingen ;)



haha och hur söt är inte inis på bilden!? man vill ju typ äta upp henne för att hon är så goooooo :P

2009-02-17 @ 21:21:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0