Nära ögat!

Ina löper, precis som många andra tikar här ute där vi bor!
Luxor höll på att nosa sönder mina sockor när jag var där tidigare ikväll..
Ina började löpa förra helgen så hon har nu hållit på i snart 2 veckor... JOBBIGT! Hon är inte riktigt sig själv kan man säga.. vaktar extra mycket, börjat gömma sina hundben osv.. knäpphund!
Men snart är det över... bara att stå ut!
Har vi klarat oss igenom 2 TPLO rehabeliteringar så klarar vi allt!! 
Det är bara jobbigt med allt pass, hon kan inte ha löpskydd för dem äter hon upp, städar väll inte dirket jätte bra eftersig så istället får man gå med skurmoppen i högsta hugg..

Ikväll höll Ina på att bli våldtagen av en hovawart!
Det började med att vi skulle gå ut på tomten och träna lite..
Eftersom att Ina löper så har jag inte vågat släppa ut henne ensam utan uppsikt!
Jag öppnade altandörren till Ina , varpå hon springer ut..

Medans jag sätter på mig mina skor hör jag hur hon börjar skälla, jag tittar upp och ser henne springa ner mot staketet. På utsidan står grannens 8 åriga Hovawarthane och tittar fundersamt på Ina.
Han har inte "förens NU" insett att hon löper.
Efter en stund kommer husse och på ett ögonblick hoppar den gamle vovven över staketet, vig som en gasell! 
Husse ropar på hunden som annars ALLTID lyssnar men som nu total struntade i hans komandon?!
"Jag har inte tid, kommer sen" tycktes han tänka! Och började istället göra lekinviter till Ina!

Om Ina skulle kunna prata skulle hon ha ropat "Jiiiippie!! Äntligen vill han leka!" eftersom att hon under hela hennes livstid har försökt bjuda in till lek men aldrig fått något gensvar!
Den här leken blev istället lite för het och tillslut så vart det för mycket för Inas del!!
Ina vrålade ända nerifrån magen och han fick en rejäl utskällning!
Ut från altanen kommer då "storebror" Jasper, med svansen rakt upp och som en morrande projektil!
Han jagar hovawarthanen och tillslut jagar alla varandra!
Ina i täten, hoffen i mitten och sist kommer Jasper, arg som ett bi!
Jag får tag på Jasper! Puttar in honom på altanen, kommenderar Ina "HIT" ....
Ina tycks inte höra, utan är fullt upptagen med att hålla reda på vart hoffen är! Tillslut hör hon mig och kommer farande i fullfart! Släpper in henne och hjälper till att fånga hoffehanen..
Han är vid det här laget helt till sig, är helt fastklistrad vid en kissfläck och vägrar gå med hem.. Husse fick dra honom därifrån..
Med andra ord... Ett lyckligt slut för Ina.... Men kanske inte för honom, kan inte vara kul att bli dissad!

Kan också meddela att denna hanhund aldrig ens har visat tendens till att hoppa över staket! Inte ens om hans värsta fiende skulle stå utanför.. men som sagt.. med en löptik på andra sidan så kan vad som helst hända!
Andra löptikar brukar inte vara intressanta med Ina, hon var något extra! ; )

Imorgon kommer Liselott hit och fikar om inget annat inträffar, trevligt, trevligt!
På Lördag ska jag jobba på Djurmagazinet på dagen och på kvällen är jag bortbjuden på middag!  Ska bli superkul!
Nu ska jag sova, upp tidigt imorrn! Godnatt!



Kommentarer
Postat av: Liselott & Diva

Hej hopp



Vi tycker att dobbis/hovawarth vappisar skulle vara JÄTTESÖTA!! :o)



Tack för pizza, kaffe, munk, kaka och parkas! Tror nog att jag ska komma och hälsa på er lite oftare :D



//Liselott & (Diva)

2009-01-24 @ 22:02:29
URL: http://www.freewebs.com/winonasdiva
Postat av: Fanny

Hihi! Det är däärför jag inte har hanhund... Säg till om du vill träna någon dag, jag er ju "ledig" nu!

2009-01-27 @ 09:57:56
URL: http://qarmacleoyoga.blogg.se/
Postat av: Maja & Selma

Vilken action, tur att hon hann undan! Ha ha ha... Selma var en gång för länge sedan utsatt för ett försök till gruppvåldtäckt, det var inte roligt, men då blev hennes tiger till "mamma" vansinnig och jagade de elaka snuskarna på flykten! Det var en syn det med...! Ha ha...



Hoppas vi syns snart!

2009-01-30 @ 00:06:43
URL: http://www.selma.cybersite.se
Postat av: Helen med Garva, Belina och Eye

Hej Therése!

Du är utmanad! Kolla på min blogg!

/Helen

2009-02-05 @ 21:43:37
URL: http://helenwikman.blogspot.com
Postat av: Maja & Selma

Hej! Nä, vi ska tävla på surahammars BK, de har hyrt ett ridhus! Hoppas att det är varmt o skönt där inne, även om jag tvivlar...

2009-02-12 @ 15:58:53
URL: http://www.selma.cybersite.se
Postat av: Madde

Vilken dag o tid är det samling för er Teres ? Skulle vara kul att komma o titta :-))Maja får tyvärr klara sig själv iom att det är lite långt till Surahammar ha ha...

GRATTIS i efterskott Ina på 2 års dagen :-))

2009-02-13 @ 10:53:11
URL: http://www.dobvoyage.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0