Lydnandslägret 10-12 juli.

Jag har jobbat ganska mycket vilket har medfört att jag inte alls har haft så mycket enegi över..

Men lite träning har vi åtminstone hunnit trycka in..
Förra helgen deltog vi på Södertälje Bk:s lydnandsläger!
Instruktörer för helgen var: Lina Gräll, Camilla Johansson, Anders Sjöstrand och Karin Ernstedt.

Mina förväntingar var väll kanske inte de bästa..jag menar: Lägrer avgiften var otroligt billig, kostade 500kr +mat 120kr (frivilligt), 16 deltagare, 4 instrutörer.. skulle man verkligen få den hjälp man behövde?
Jag bestämde mig för att istället tänka possetivt, någonting lär man sig alltid!:)

Och det gjorde vi verkligen, både jag och Ina!

Fredag: Presentation och genomgång av mål osv.

Lördag: Delades in i grupper, 4 i varje + en instruktör. Var och en av oss fick tänka ut moment som vi behövde bättra på och behövde hjälp med. Man fick 20 minuter per ekipage, medans person 1 körde sin hund, värmde person 2 upp sin hund. När alla hade kört varsingång bytte vi instruktör.
När dagen började närma sig sitt slut, var jag så fullproppad med nya tips och ideer att jag knappt visste vart jag skulle börja..? Det var bara att åka hem och skriva ner allt på papper, krypa ner i sängen och ladda batterierna för dag två., för den såg man verkligen fram emot!

Dessutom har jag tänkt om lite när det gäller framtida tävlingar..
Jag har ett 1:a pris i LKl 1 och tänker därför nöja mig med det. Ina har inte alls kännt sig trygg i platsliggningen , pipit och skruvat sig en hel del, vilket har gjort att jag gått tillbaka till ruta 1 i inlärningen.
Jag tänker därför strunta i att ta LP1 och istället satsa på att få henne säker och trygg i platsliggningen och börja träna in momenten i klass 2 och 3, därefter starta klass 2... NÄR hon är färdig för det vill säga...
Hon är halvtrött på momenten i 1:an och det är inte alls roligt att träna dem då. Så nu har jag funderat och jag tror att det får bli den här planen. VI ska inte stressa, utan det får ta den tid det tar. Men så lättlärd och samarbetsvillig som hon är ska det in ta så långt tid:)

Söndag: Denna dag delades vi in i nya grupper, 4 i varje.
Nu var tanken att vi skulle lära oss att hjälpa varandra. Lära oss att ge bra och dålig kritik, komendera varandra, problemlösningar osv. Instruktörerna skulle den här dagen bara finnas med, ge possetiv feedback och stötta oss! Det var jätte nyttigt och man fick bättre kontakt med alla andra deltagare. Det som var roligt var att alla, och då menar jag precis alla, var så engagerade och laddade för det här!

Det finns ingenting att klaga på under den här helgen, allt var super bra!
Dagarna var upplagda helt perfekt, korta och intensiva träningspass, varvat med vila. Problemlösningar och nya inlärningssätt. Superbra helt enkelt! Skulle det ha kostat mer (om jag visste att det skulle vara så bra) skulle jag lätt ha betalat mer. Jag fick verkligen valuta för pengarana!

Sen är jag så himla glad för att jag lärt känna så många trevliga människor på så kort tid!
Blir mycket träning framöver, det är en sak som är säkert :p
Nästa helg är det dessutom kennelläger, det kan inte bli bättre:)

Nu ska jag försöka krypa ner i sängen, hade jour natten till idag, så jag är gaaaanska trött.  Ska upp tidigt och åka ut till klubben och träna imorgon, så sömnen kan behövas!
Godnatt



Ina tränar rutan.


Där drar hon iväg.

Och från andra hållet...


Och lilla Jappe får vi ju inte glömma..

Kommentarer
Postat av: Kiina

Hej

Vad kul att lägret var så lyckat!!

Hoppas allt är bra med er.

Kram från Kina Curre o syrran Birris

2009-07-19 @ 12:38:58
URL: http://funtasticdobermanns.se
Postat av: Erika

Jättekul med lyckat läger!! Tror på din strategi med tvåan. Ha det så kul på kennel-lägret oxå!

2009-07-23 @ 18:16:36
URL: http://voff.pronoblem.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0