Nytt jobb!

Det har tyvärr inte blivit så mycket träning för Inas del den senaste veckan, endast några pass på hemmaplan.

Jag var på arbetsintervju i tisdags på ett gruppboende...
Och det roliga är att jag direkt efter intervjun fick höra att jag fått jobbet!!
 
Det är visserligen som vikarie men jag är jätte nöjd ändå, passar mig ganska bra eftersom att jag pluggar samtidigt.  
Jag har redan gått färdigt mina Intropass och är redo att hoppa in när det nu kan tänkas behövas hjälp.
Både personalen på enheten och de boende är toppentrevliga, verkar vara ett mysigt gäng med humor! Kände mig varmt välkommen av alla =)

Det som också är bra är att man oftast jobbar mycket jour vilket medför att man är helledig vissa dagar till och från, dessa dagar kan jag då träna med Ina, plugga ,träffa pojkvän och kompisar eller vad jag nu kan tänkas hitta på.

Hela veckan har alltså gått åt till att jobba i princip! Promenaderna har jag hunnit med men annars har det varit ganska stressigt.
I lördags hade vi middag och kalas för min morfar som fyllde 80 år!
Senare på kvällen skulle jag även ha firat en kompis som fyllde 21 med utgång och allt men det blev tyvärr inget..
Jag hade under dagen känt mig lite småhängig och trött men tänkte att det säkert skulle gå över om jag åt lite mat och vilade en stund men icke sa nicke..
När jag hade sminket mig hälften så var det bara att ge upp, jag mådde så illa att jag inte ens orkade stå upp.. Så jag ringde och avbokade:( jätte tråkigt med tanke på att det var så länge sedan vi sågs, men vi får helt enkelt försöka ses i veckan istället!!

På söndagen så jobbade jag på djurmagazinet.
Träffade världens trevligaste faraovalp!
Hon var orädd, otroligt social och bedårande söt! En toppen valpis med andra ord! ;)!

Jag tycker att faraohunden är en intressant ras, helt klart en ras som tilltalar mig, både extriört och mentalt! Dem jag pratade med tyckte att det fanns vissa likheter mellan faraon och dobbisen, kanske är därför jag har fått upp ögonen för rasen, vem vet, man dras ju oftast till "samma typ av raser"så...

Resten av veckan blir det träning i ridhuset och pluggninig. Johan kommer eventuellt i helgen och då vill jag vara "färdig" med allt som ska vara klart och inte hamna efter. Kanske blir bio eller nått istället, vi får se!

Godnatt!

Kommentarer
Postat av: Fanny

Gu va kul med nytt jobb!



Utan att trampa någon på tårna nu så vi jag bara lägga in ett varningens ord för den rasen du nämnde (förlåt alla fantaster) jag tycker också de är skitsnygga men har tyvärr inte träffat en enda trevlig (vuxen) hund... Kan ju bero på att de flesta som har rasen kanske är mer intresserade av utstälning än "mental" stimulans. Sen gillar jag typ ingen urhunds ras heller så det kan ju ha med det att göra. Snygga e de i alla fall!!! Såg du att Kurre parat en halvsyrra till våra vovvar!!! Tänkte om du är sugen på valp! Vi ska vänta med att para Yoga till näsa vår antagligen. Kram pårej!

2009-03-11 @ 18:18:00
URL: http://qarmacleoyoga.blogg.se/
Postat av: therese

nej men åh, va gullig du är. inte ska du ha dåligt samvete. det är iaf skönt på ett sätt,eftersom jag vet att du gått igenom samma sak...så du vet vad det handlar om liksom. och det är skit verkligen :/



jag vill nog mest av allt bara komma underfund med vad fasiken det är jag vill syssla med. min dröm är ju liksom inte att vikariera på dagis och jobba i ett kök på gröna lund hela livet. it drives me crazy..varför kan man inte bara veta vad man vill? :/



du ska veta att du också är en toppenkompis, och att både du och din mamma är helt underbara <3

2009-03-25 @ 08:08:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0