Juridik

Jag började dagen med en långpromenad med hundarna.
Solen sken och luften var frisk så det kändes som ett bra val!

Jag har under senaste tiden funderat på vad jag vill göra med mitt liv, om jag vill plugga, jobba eller vad jag nu ska hitta på och för några dagar sen hittade jag drömutbilningen!
På Lunds universitet finns nu en distansutbildning i juridik. Det bästa av allt är att de inte alls går på gymnasiebetygen ;)

Eftersom att jag i 2:an på gymnasiet var så j*vla skoltrött och gick "in i väggen" så är väll mina betyg inte de bästa.. Endast juridikämnena är okej.
Jag brydde mig inte alls om dem andra ämnena utan ägnade mig endast åt det som var kul, dvs juridik.
Så jaa, nu måste jag ta smällen och plugga upp Svenska och Historia, och eventuellt någonting mer eftersom att jag inte har ett slutbetyg utan samlat betygsdokument, men men bara att gilla läget! 

Jag har dessutom tappat bort det ena betygspappret så idag var det bara att ringa sitt gamla gymnasium och be dem skicka nya papper. 
Måste ta kopior på betygen och skicka till komvux för att därefter få plugga upp dem aktuella ämnena... vilken cirkus.

Men nu ska jag bannemig ta tag i det här, jag vill börja plugga juridik igen, så är det bara!!
Jag pluggar Hundsjukvård nu men den kursen är slut i mitten på nästa sommar så det passar alldeles utmärkt..

Nu blir det Ugly Betty och Desperate housewife! Ska försöka lägga mig tidigare idag eftersom att jag ska köra Therese till Karolinska tidigt imorgonbitti! Ha en fortsatt trevlig kväll!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0