Fysträning!

Jag har länge haft funderingar på hur jag på bästa sätt kan stärka Inas kondition och muskulatur om man bortser från dem självklara sakerna som promenader, joggingrundor osv..

Under Inas TPLO rehabilitering på Strömsholm så gick vi enbart till Stefan Rose'n som då var chef över rehab. Jag anser att han är bäst när det gäller att sätta upp träningsprogram för olika slags hundar.
Spelade ingen roll vad hunden hade råkat ut för innan. Varje hund skulle få sitt egna specifika program att följa för att så småningom må så bra som möjligt! Ingenting var omöjligt enligt honom. 

Han har tillsammans med Anna Holmgren ( som driver hundkuranten)  skrivit en bok som heter "Fysträning för hund" . Även Anna är superduktig och har otroligt mycket kunskap inom den biten. Därför kändes det självklart att beställa deras bok för att få lite tips och ideer!
När jag ändå var i farten så passade jag även på att klicka hem Annas bok om hundmassage och stretching. Det är också en viktig bit som jag gärna lär mig mer om :)
Förhoppningsvis är böckerna här imorgon eller i övermorgon! Ska bli rikigt spännande :P

Imorgon ska jag på jobbintervju, så håll tummarna!
Visserligen är det bara ett timvikariat men pengar som pengar man ska inte klaga! Roligt ska det bli iaf!

Jag skulle egentligen ha börjat plugga i mars men det blir tyvär framskjutet till nästa år... :(
Jag som verkligen har börjat få tillbaka min studiemotivation och allt! Men men, den som väntar på nått gott, väntar aldrig för länge! ;)

 

Dessa 2 böcker beställde jag!


Kommentarer
Postat av: Madde

Super bra ! Du får berätta om du tyckte att dom var bra. Jag försöker stretcha, men är inte så jätte kunnig.

Hoppas att Ina mjuknat upp nu :-)Nu är det inte så kallt längre heller. Åh snart är det vår !

Kommer du den 30 jan ?



Kram

Madde

2010-01-21 @ 07:47:36
URL: http://www.dobvoyage.se
Postat av: Erika

Jag har också tänkt köpa fysträningsboken :)!

2010-01-25 @ 15:57:24
URL: http://voff.pronoblem.se/
Postat av: Fanny

Jag har massa massage "pärmar" från när jag gick hundmassage utbildning som du ka få låna om du vill!!! Säg bara till så ska jag damma av dom!

2010-01-26 @ 22:20:21
URL: http://qarmacleoyoga.blogg.se/
Postat av: Karin

ja, det gör hon=) Känner du henne????

2010-03-06 @ 14:49:30
URL: http://karinofalcon.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0