Snart höst!

Om jag ska vara helt ärlig så har jag glömt bort att uppdatera Inas blogg.. men nu när hösten kommer så borde jag bli bättre och förhoppningsvis ha mer tid över...

Vi har iaf hunnit med massor av roligar saker under sommaren och mycket hundträning har det blivit.

Det började med ett 4:dagars lydnadsläger på södertälje Bk.
Första dagen blev vi indelade i 4 grupper med 3-4 ekipage i varje grupp. Varje grupp fick en instruktör som skulle rotera vartefter dagarna gick. Dag 1 var mer en "lär-känna-varandra" dag och bjöd på olika lekar och övningar. Resterande dagar tränade man 15 min pass som innefattade det man själv ville träna på. "Gruppen" skulle då komma med possetiv och negativ kritik och även med träningstips och råd.
Tiderna för dagarna var 9.00-13.00 vilket var super med tanke på värmen som var. Hundarna blev lagom trötta och den värsta värmen hann aldrig komma.
Ett rikigt givande och roligt läger var det och kan absolut rekomenderas till andra! :)

Nu i oktober hade vi en uppföljningshelg på lägret där även instruktörerna var med och tränade. Flera ekipage hade kommit långt i sin träning och visade på framsteg i många moment. Det är roligt när så många är intresserade och tränar seriöst.

Veckan efter lydnandslägret var det dax för Dobvoyage årliga Kennelläger.
Vi var ett roligt gäng som spårade och tränade lydnad och våran instruktör för dagarna var Ronnie Eng!
Jag fick många bra tips och råd. Började helt om på ruta 1 med Ina i spåret med tanke på att hon inte har förstått vad eller hur man gör. .
Hon förstod ganska snabbt vad vi höll på med och helt plötsligt föll poletten ner:D Nu har vi lagt spår flera gånger i veckan sedan lägret och hon börjar bli rikigt duktig.. så duktig att vi faktiskt har anmält oss till en appelltävling, ska bli rikitg kul att se hur det går!
Jag kommer helt o hållet att se tävlingen som en träning för både mig och Ina.. Det blir våran första brukstävling någonsin så det får gå som det går.. Men självklart har jag som mål att bli godkänd och kanske uppflyttad.. Man måste sikta högt för att vinna;)

Imorgon ska jag jobba heldag men förhoppningsvis hinner vi med ett spår på rasten... Spår kan det aldrig bli för mycket av! Nu ska jag ta en kort kissrunda med hundarna sen är det godnatt!:)


Kommentarer
Postat av: Tessan

en ÄNNU STÖRRE kram till dig! det är tack vare att du ringde och blev arg på mig som jag insåg att...jag måste kanske erkänna att jag inte mår bra och berätta för folk varför jag beter mig som jag gör.



du är som sagt den enda i världen jag kan prata med allt om och jag vill alltid ha dig som vän! du är bäst! <3

2010-10-27 @ 11:53:15
URL: http://thereselarsson.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0